ورزشی

ورزش های لاغری سریع شکم

5
(10)

یکی از دغدغه های امروزه مردم اضافه وزن و چاقی است و البته همیشه سخت ترین مرحله در لاغر شدن آب کردن شکم و پهلو است.مجله مگونیک امروز چند ورزش موثر در لاغری را به شما معرفی خواهد کرد.

لاغری با ورزش - سوزاندن چربی ها در یک هفته

از جمله ورزش های لاغری و چربی سوز شنا،دوچرخه،پیاده روی(تردمیل)،حلقه زدن و … است.در صورت هر ناتوانی یا مشکل در انجام ورزش های بالا برای جایگزینی ورزش های مخصوص لاغری ادامه مطلب را دنبال کنید.

ورزش شنا برای لاغری

ورزش شنا تمام اعضای بدن را در حالت ورزش کردن قرار میدهد؛ قلب، ریه‌ها، عضلات و …  شنا برای سلامت عمومی و تناسب اندام تمرین بسیار خوبی است، همچنین برای بهبود استقامت بدن،انعطاف پذیری و کاهش وزن مناسب است.

دوچرخه سواری ورزشی چربی سوز

از فواید دوچرخه سواری سوزاندن کالری و تقویت عضلات پا است و پیشنهاد میشود برای تناسب اندام و سالم بودن نباید از دوچرخه سواری غفلت کنید.این ورزش شما را از اضافه وزن،سرطان،بیماری های قلبی،ورم مفاصل،دیابت و … دور نگه میدارد.

فواید دوچرخه سواری

حلقه زدن برای از بین بردن اضافه وزنحلقه زدن ورزشی مناسب برای از بین بردن چربی های شکم می باشد همچنین برای قلب و اعصاب نیز مفید است.خوب است بدانید این ورزش تنها موثر بر عضله های شکم نیست بلکه سی عضله دیگر در بدن را نیز درگیر می کند عضله هایی همچون باسن ،شکم ،مایل شکمی،کمر ،ران ها،اندامهای فوقانی وهمچنین تحتانی را نیز درگیر می کند .

ورزش های لاغر کننده شکم و پهلو:

ورزش کرانچ یا دراز نشست

حرکت ورزشی کرانچ یکی از بهترین و موثرترین حرکات برای لاغری شکم و چربی سوزی است.مربیان ورزشی اصرار بسیار زیادی دارند برای انجام این حرکت ورزشی.مخصوصا برای افرادی که چاق هستند و یا شکم دارند.

روی تخت یا تشک ورزشی مخصوص دراز بکشید تا به کمرتان فشار وارد نشود.سپس زانوهایتان را خم کنید و به صورتی که کف پاهایتان را روی زمین قرار گیرد انهارا قرار دهید.
دست هایتان را زیر سرتان یا روی سینه گذاشته.نفس عمیقی بکشید و هوا را داخل شش های خود نگه دارید.سپس سعی کنید بالا تنه خود را از زمین جدا کنید و به سمت پاها خودتان را بکشید و دوباره پشت خود را به تشک برسانید. هنگام انجام این حرکت باید هوای داخل شش هایتان را بیرون دهید و به طور مرتب با انجام تکرار این حرکت دم و بازد را انجام دهید.
سعی کنید روزانه دو تا سه ست 10 تایی این حرکت را انجام بدهید.و بعد از گذشت هر روز به تعداد آن بیفزایید.طوری که در پایان هفته 5 ست 20 یا 25 تایی را بروید.

حرکت ورزشی کرانچ معمولی

حرکت ورزشی کرانچ معمولی

کرانچ کج

کرانچ کج یا به پهلو مانند کرانچ معمولیست با این فرق که در این حرکت به جای اینکه بالا تنه مستقیم به سمت پاها خود را بالا بکشید باید بالاتنه خود را به یک سمت و پایین تنه خود را به سمت دیگر دهید.مثال:بالاتنه خود را به سمت چپ ببرید و پایین تنه خود را به سمت راست. برگردید به حالت عادی و حالا جهت را عوض کنید و بالا تنه را سمت راست ببرید و پایین تنه را سمت چپ.

این حرکت را هم دو یا سه ست 10 تایی در روز انجام دهید و درصورت تمایل تعداد ان را زیاد کنید

حرکت ورزشی کرانچ کج

حرکت ورزشی کرانچ کج

کرانچ پهلو

در این حرکت باید به پهلو دراز بکشید و پاهایتان را به صورت خم روی زمین قرار دهید یک دست را پشت سر و دست دیگر را در کنار بدن یا روی شکم قرار دهید.حالا سعی کنید قسمت بالای بدن خود را از زمین بلند کنید.و این حرکت را در دو ست 15 تایی تکرار کنید.

کرانچ پهلو

کرانچ پهلو

ورزش کرانچ دوچرخه

این ورزش را به صورت خوابیده انجام دهید.به پشت دراز بکشید و دست هارا به صورت قلاب زیر سر یا در کنار بدن قرار دهید.پاهایتان را بالا بیاورید خم کنید جوری که زاویه 90 درجه را تشکیل دهد.حالا زانوی راست را به همان صورت خم به سمت صورت بالا بیاورید یعنی به سینه نزدیک کنید در همین حال خم پای چپ را باز کنید و صاف بکشید حالا حرکت را برعکس کنید و پای چپ را به قفسه سینه نزدیک کنید و پای راست را بکشید.

کرانچ دوچرخه

حرکت ورزشی صندلی کاپیتان

این حرکت با استفاده از یک صندلی انجام میشود.
روی صندلی بنشینید و بدون قوز کردن کمر خود را صاف نگه دارید و شانه هارا ول کنید.کف دست هایتان را کنار باسن روی صندلی بگذارید.دم طولانی داشته باشید و هوا ر در شش های خود نگه دارید حالا پاهایتان را به صورت خم بالا بیاورید و به سینه ها نزدیک کنید و نفس خود را بیرون دهید.5 ثانیه روی حرکت مکث کنید و بعد پاهای خود را پایین بیاورید.
پیشنهاد میشود این حرکت موثر چربی سوز را در سه ست 10 تایی انجام دهید.

حرکت ورزشی صندلی کاپیتان

حرکت ورزشی صندلی کاپیتان

حرکت خم کردن پهلو به پهلو

پاها را به عرض شانه باز کنید و صاف بایستید و دست های خود را به صورت 90 درجه روی پهلو ها قرار دهید.حالا بدن خود را سه سمت راست خم کنید.پیشنهاد میشود 8 ثانیه بر روی این حرکت مکث کنید تا جایی که در پهلو سمت چپ احساس فشار و کشش کنید.حالا دست هارا از پهلو بردارید در کنار باسن خود بگذارید به سمن راست خم شوید و دست دیگر را از بالای سر به سمت راست بکشید و 8 ثانیه بر روی حرکت مکث کنید.حالا این دو حرکت را در جهت دیگر بدن خود انجام دهید.
پیشنهاد میشود کم کم زمان مکث بر روی حرکت را افزایش دهید و به 30 ثانیه برسانید.

خم کردن پهلو به پهلو

خم کردن پهلو به پهلو

دو یا پیاده روی:

این یک روش خوب برای بالا نگه داشتن ضربان قلب، سوزاندن کالری و کاهش چربی شکم است.
پیاده روی و دو (اهسته دویدن یا جاجینگ) از بهترین ورزش ها است و برای تمامی افرا در هر سنی که باشند سفارش میشود.همانطور که میدانید دو مادر تمام ورزش هاست و برای بالا نگه داشتن ضربان قلب،استقامت بدن، سوزاندن کالری و کاهش چربی بسیار مفید است.

پیاده روی برای لاغری

پیاده روی برای لاغری

تغذیه مناسب و رژیم غذایی:

همانطور که میدانید ورزش به تنهایی نمیتواند گزینه مناسبی برای لاغری و کاهش وزن باشد.و ما برای تناسب اندام و رسیدن به اهداف خود نیازمند رژیم غذایی مناسب هستیم.

لاغری سریع شکم

لاغری سریع شکم

مجله الکترونیکی مگونیک انجام این حرکات ورزشی خوب و اثر گذار را به شما توصیه میکند.
امیدوارم مطالب مفید بوده باشند و با انجام هریک از این حرکات ورزشی به سلامتی بدن خود بیفزایید💙

از نظر شما این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 10

برای این مطلب امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا