آموزش انشاء نویسیمجموعه انشاء ها

انشا درباره دفاع مقدس | 8 انشا جدید درمورد دفاع مقدس و جنگ تحمیلی

فال حافظ
4.7
(15)

در این مطلب از بخش مجموعه انشاهای مجله مگونیک به مناسبت هفته دفاع مقدس و با توجه به درخواست های بسیار شما همراهان گرامی با 8 انشای زیبا و جدید با موضوع هفته دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در کنار شما هستیم تا بتونید از اون ها کمک و الگو بگیرید و انشا های زیبایی رو با این موضوعات در این هفته بنویسید.

در ادامه با ما همراه باشید.

 

انشا درباره دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی کودکانه و ادبی

دفاع مقدس یعنی دفاع از کشور در زمان جنگ، با فرارسیدن هفته دفاع مقدس هفته ای که یادآور رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام و حمایت و پشتیبانی ماندگار ملت مقاوم ایران در هشت سال جنگ نابرابر است.

هشت سال دوران دفاع مقدس با اتکا به خداوند متعال، اطاعت از ولایت و حفظ وحدت و ایثار و از خود گذشتگی جوانان وطن با افتخار و سربلندی گذشت و دشمن فهمید که اگر گوشه چشمی به خاک پاک ایران داشته باشد سرنوشتی مانند صدام در انتظارش است و هیچ ایرانی هرگز اجازه ندهد وجبی از خاک مقدس میهن در اشغال متجاوزان بماند.

رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، مخلصانه از میهن اسلامی دفاع کردند و امنیت، اقتدار و صلابت امروز، مرهون زحمات این قشر ایثارگر است. قدرت دفاعی ایران بیمه خون شهدا و حماسه رزمندگان اسلام در طول هشت سال رشادت و دلاوری است.

رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تلاش های ایثارگرانه توانستند دشمن را به عقب برانند و جانشان را در کف دستشان گذاشتند تا خاک وطنشان دست دشمن نماند.

خانواده های معظم شهدا و ایثارگران زینب گونه در مقابل تمام مشکلات ایستادگی کردند تا بتوانند مقاومت را به صورت زنده به نمایش بگذارند.

هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای پاسداشت ارزش های دفاع مقدس است.

ایران اسلامی به مدت هشت سال از حیثیت، ناموس، دین و انقلاب دفاع کرد و همه مسئولان و ملت مدیون ایثار و فداکاری حماسه آفرینان دفاع

مقدس و صبر و پایداری خانواده های معظم شهدا هستند بنابراین، یاد شهدا باید همواره در جامعه زنده باشد زیرا راه شهیدان راه رسیدن به آرمانهای اسلامی، عزت و عدالت برای ملت ایران است.

دفاع مقدس نشانه ایمان و اراده خلل ناپذیر ملت و اسطوره ای بیاد ماندنی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

 ما نسل آینده و سرنوشت ساز کشور هرگز دلاوری های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را فراموش نمی کنیم و راهشان را ادامه میدهیم تا کشورمان ایران آباد و سبز باشد. جانم فدای ایران

 

انشا درباره دفاع مقدس | 8 انشا جدید درمورد دفاع مقدس و جنگ تحمیلی

انشا با موضوع هفته دفاع مقدس | انشا کوتاه در مورد دفاع مقدس و جنگ تحمیلی

انشا چرا به جنگ ۸ ساله دفاع مقدس می گوییم ؟ 

شاید برای شما سوال باشد که چرا به 8 سال جنگ با عراق، دفاع مقدس می گوییم؟ علت این موضوع این است که شروع کننده ی این جنگ ایرانیان نبوده اند بلکه صدام آغاز کننده ی این جنگ بوده است و مردم ایران تنها برای مقاومت و دفاع از سرزمین خود جنگیده اند.

دفاع کردن از خود و خانواده ی خود بسیار طبیعی است اما دفاع کردن از سر زمین  و مردم  را تمامی افراد انجام نمی دهند بلکه 3 درصد از افراد هستند جانشان را کف دستشان گذاشتند. در آن زمان چه بسیار جوانانی که آرزو های خود را دفن کردند و تنها یک هدف را در سر داشتند، آن هم محافظت از کشورشان بود. مردم ایران با هر آنچه که داشتند در برابر متجاوزان سرزمینمان ایستادگی کردند. مردم ایران جانشان را فدای میهن خود و ارزش های خود کردند تا ما بتوانیم با امنیت بیشتری زندگی کنیم.

چه بسیارند شهیدانی که آرزو داشتند فرزند خود را ببینند اما ندیده اند و چه بسیارند مادرانی که دسته گل های خود را با دستان خود روانه ی میدان جنگ کرده اند و بسیاری از زنان ایرانی بوده اند که گر چه سخت بوده است اما همسران خود را به میدان جنگ فرستادند. البته باید به ذکر این نکته پرداخت که زنان در کنار مردان می جنگیدند. بسیاری از دختران و زنان در قسمت بیمارستان مشغول درمان و پانسمان افراد بودند و بسیاری از زنان نیز با هزار مشقت بچه های خود را بدون پدر بزرگ می کردند و مراقب آن ها بودند.

در میان این همه توضیحات حیف است یادی از شهید حسین فهمیده نکنیم. او با وجود سن کمش دریافته بود که باید کاری انجام دهد و به جای این که به فکر درس باشد نارنجک ها را به دور کمر خود بست و خودش را جلوی تانک ها قرار داد تا مانع از ورود دیگر عراقی ها به کشور شود. به راستی که رسیدن به درک این نوجوان بسیار سخت است.

ما تمام زندگی خود را مدیون این شهیدان هستیم. اگر با خیالی آسوده به زندگی عادی خود ادامه می دهیم و شب ها را بدون استرس سر بر بالین می گذاریم تمامی این ها ناشی از کار های مقدس شهیدان هستند که باعث شدند به این سادگی کوتاه نیاییم و اصالت ایرانی خود را حفظ کنیم و در هر حال به محافظت از سر زمین خود بپردازیم.

عوامل مختلفی در پیروزی 8 سال دفاع مقدس وجود دارد که به ترتیب می توان به فداکاری، رشادت، از خود گذشتگی و … بسیاری از افراد چه زن، چه مرد و … اشاره کرد.

بدون شک نوشتن انشا درباره ی افرادی که خود و آرامش الان را مدیون آن ها هستیم بسیار سخت است. دلیل این که این را جنگ نمی نامیم این است که آغاز گر جنگ کشور عراق بوده است. یاد آوری 8 سال دفاع مقدس به ما کمک می کند که یاد ارزش های شهیدان، آزادگان و جانبازان بیافتیم و دلایلی که این افراد جنگیدند را به فراموشی نسپاریم. برای قدر دانی و گرامی داشت تمامی شهیدان، آزادگان و جانبازان هفته ای را به دفاع مقدس اختصاص داده اند.

انشا متفاوت درمورد 8 سال دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری

سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند و تا ابد به آنان که پلاکشان را از گردن خویش درآوردند تا مانند مادرشان گمنام و بی مزار بمانند مدیونیم ؛ این انشا را از زبان یک فرزند شهید گمنام تقدیم حضور شما میکنم.

باید انشایی در مورد شغل آینده بنویسم… میخواهید در آینده چه کاره شوید ؟.. . دکتر… مهندس… معلم …  من نوشتم می خواهم در آینده شهید بشوم … معلم به من گفت ببین علی جان موضوع انشا این بود که در آینده می خواهین چکاره بشین ؟

باید در مورد یه شغل یا کار توضیح می دادی !!!

مثلا پدر خودت چه کاره است ؟آقا اجازه … شهید …

پدر من وقتی کوچک بودم شهید شد اما همه می گویند پدر من خیلی مهربان بود.

من گاهی وقت ها که دلم برای پدرم تنگ میشود به میگویم تو مهربان نیستی مگر نه نمی رفتی و ما را ترک نمیکردی  اما مادرم به من میگوید پدرت رفت تو تو آزاد زندگی کنی ، تا تو راحت زندگی کنی و بدون ترس حمله دشمن درس بخوان

من خیلی دوست داشتم با پدرم بازی میکردم با هم کشتی میگرفتیم یا با هم بیرون میرفتیم و پدرم برای من خوراکی میخرید ولی حالا که او نیست سعی میکنم خودم مرد خانه باشم و نگذارم مادرم احساس تنهایی کند . من سعی میکنم راه پدرم را ادامه دهم و مثل او شجاع و مهربان باشم.

تقدیم به شهدا و خانوداه های معظم شهدا که درد که به جای نام و مهر پدر ، درد تنهایی و یتیمی را به جان خریدنت تا ما سربلند و آزاد زندگی کنیم.

انشا درباره ی دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای همه پایه ها

در طول تاریخ جنگ های زیادی رخ داده است و در برابر آن صلح زیادی بین کشورها برقرار شده است. بنابراین نه می توان به صلح پایدار دل بست و نه از جنگ هراسید. سال ها قبایل، کشورها، فرقه ها و … با هم جنگیده اند.

سال ها پیش جنگی هشت ساله در مرز ایران و عراق به وقوع پیوست که ما به آن دفاع مقدس می گوییم، چرا که ایران هیچگاه این جنگ را بر علیه عراق شروع نکرد بلکه سربازان ما در مقابل نیروهای عراق برای دفاع از وطن جنگیدند. به طور کلی دفاع کردن از خود برابر تهاجم شی خارجی یک امری طبیعی است اما زمانی که پای دفاع از میهن و ناموس و مردم به میان می آید دیگر به معنی دفاع مقدس است که هر کسی اراده این امر را ندارد. حین هشت سال دفاع مقدس و در جبهه های دفاع حق از علیه باطل، جوانان زیادی حضور داشتند که با وجود آرزوهای والایی که داشتند زمانیکه دیدند میهن شان در برابر هجوم بیگانه در خطر است، روی همه آمال و آرزوهایشان پای نهادند و به عرصه نبرد آمدند تا جان بر کف از جان و مال و ناموس مردم دفاع کنند.

همه سربازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس با ایثار و از جان گذشتگی، داوطلب شدند که از میهن و مردم خود دفاع کنند و امنیت و آرامش را برای مردم و نسل های های آینده بیاورند. خیلی از آنان دیگر خانواده های خود را ندیدند و یا برای همیشه از نعمت های زیادی مثل راه رفتن بی بهره ماندند. مادران زیادی دیگر از نعمت فرزند بی بهره شدند. سربازان زیادی گمنام شدند.

همه اینها این موضوع را به ما یادآور ی می کند که امروزه هر امنیت و آرامش و یا هر چیز دیگری که داریم از دفاع مقدسی می باشد که سربازان دلیر ایران آن را برای ما ارمغان آوردند. باشد که همواره در امتداد مسیر ایشان حرکت کنیم و مایه افتخار و سربلندی مملکت خویش باشیم.

انشا جدید برای هفته دفاع مقدس با موضوع 8 سال جنگ تحمیلی

هشت سال دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان، حقانیت و پایداری پیروز ملت ایران است. روزهای حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس، سرشار از حماسه آفرینی ها و سلحشوری های بهترین و دلاورترین فرزندان این امت است.

اگر چه سه دهه از اتمام جنگ تحمیلی عراق بر جمهوری اسلامی ایران گذشته است، اما ابعاد بسیاری از این پدیده هشت ساله همچنان نامکشوف باقی مانده است.

وقتی در تیرماه سال ۱۳۵۸ صدام حسین پس از برکناری حسن البکر رئیس جمهور عراق شد وی تحت تأثیر استکبار جهانی در همین سال به بهانه های واهی ۸۴ بار مرزهای ایران اسلامی را مورد تعرّض قرار می دهد.

در اوّلین تعرض، نیروهای بعثی عراق به دو دهکده در سردشت یورش برده و شش نفر را به شهادت رساندند. دولت عراق در ۲۶ شهریورماه ۱۳۵۹، عهدنامه مرزی ۱۹۷۵ الجزایر را به طور یک جانبه لغو کرد و پنج روز بعد از آن، یعنی در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹، پس از کسب موافقت واشنگتن تهاجم گسترده ای را از طریق زمین و هوا و دریا به خاک مقدّس جمهوری اسلامی ایران آغاز نمود. در این روز صدام در مقابل دوربین های تلویزیونی جهان قرارداد ۱۹۷۵ را مغرورانه پاره کرد و با توطئه ای مشترک و از پیش برنامه ریزی شده به جنگ با ایران برخاست.

در این ۸ سال جانفشانی نیروهای ایران سبب شد تا ذخایر ارزی عراق که در ابتدای جنگ حدود ۳۰ میلیارد دلار بود، پس از شکست آنها در عملیات آزاد سازی خرمشهر به صفر برسد و پس از پایان جنگ این کشور بیش از ۷۰ میلیارد دلار بدهی داشته باشد.

جنگ در شرایطی بر ملت ایران تحمیل شد که در سال هایی نزدیک، فضای جامعه با فرهنگ سازی ضدارزشی و ضداخلاقی حکومت طاغوت اداره می گردید و جوانان به انواع رذایل اخلاقی سوق داده می شدند و بی بند و باری اخلاقی و دوری از ارزش های اسلامی، ترویج می گردید.

اما در مدتی کوتاه، انقلاب اسلامی جوانانی را به کار زار جنگ و جهاد آورد که در تحولی شگرف، زیباترین صحنه های مردانگی، شجاعت، از خود گذشتگی، و شهادت طلبی را به نمایش گذاردند.

جوانانی که تا پیش از انقلاب، درک روشنی از بسیاری مفاهیم اخلاقی نداشتند، در کارزار جهاد و دفاع مقدس و در پرتو رهبری والای امام امت، گوی سبقت اخلاق و عرفان را از یکدیگر ربوده و نمونه های مثال زدنی اخلاق و معنویت گشتند.

از نظر شما این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 15

برای این مطلب امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا