آموزش انشاء نویسیآموزش ها و مفاهیم انشاء نویسیمجموعه انشاء ها

چهار انشا مختلف جدید با موضوع زندگی زیباست اگر …

فال حافظ
4.6
(22)

زندگی مفهومی است که در نظر هر کسی به گونه متفاوتی تجلی و نمود پیدا می کنه و هر کس بر اساس درک و تعریف خودش از زندگی اون رو نگاه می کنه در این مطلب سری مجموعه انشا های مجله مگونیک به برخی از این دیدگاه ها در قالب انشا ها درباره زندگی زیبا بود اگر… می پردازیم.

امیدواریم این مجموعه به شما در نوشتن انشا در مورد زندگی زیبا بود اگر …  کمک کنه و خوشحال میشیم نظرتون رو در پاسخ به این سوال برامون کامنت کنید.

مطالب مرتبط پیشنهادی: انشا درباره زندگی

 

انشا شماره 1 با موضوع زندگی زیباست اگر …

انشا درباره زندگی زیبا است اگر...
انشا درباره زندگی زیبا است اگر…

هر کسی می تواند زندگی اش را از چیزی که هست زیبا تر کند و در واقع انتقال این حس باعث می شود که اطرافیان ما نیز به زندگی امیدوار تر باشند و کم تر احساس پوچی کنند، در واقع این احساس پوچی سبب می شود که ما از لحظات خوش و امید دور شویم.

نا امیدی می تواند بدترین رخداد ممکن باشد که به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم وارد زندگی ما شود، در صورتی که چنین رخدادی پیش آمده و ما همواره با تلخی های بزرگ روبرو شویم، این نا امیدی تشدید می یابد و در واقع باعث می شود کل زندگی یک انسان به این سمت هدایت شود که هر چه می کند با پوچی روبرو است.

در مورد زندگی زیبا می توان مسائل بسیار مهمی را بازگو کرد و نخست این است که باید گذشت داشته باشیم، این بیشتر به نفع ماست که کینه و دشمنی را از دل و ذهن خود دور کنیم، کینه باعث می شود که عمر انسان کوتاه تر شده و هر لحظه آرزوی شکست برای دیگران را داشته باشد در صورتی که این رخداد برای خودش تبدیل به واقعیت می شود. به این صورت که باورش هم نخواهد شد.

جمله ای معروف از “برایان تریسی” که می گوید: هرگز نمی توانید در دنیای بیرون چیزی بیشتر از آن چه در ذهن خود به دست آورده اید، کسب کنید!

باید به آینده فکر کنیم، آینده ای که قطعا باید خودمان آن را بسازیم و تغییرش دهیم.

در واقع اگر واضح تر به این مسئله فکر کنید که زندگی زیبا را باید خودتان بسیازید و دیگران در آن نقش فرعی خواهند داشت، به آینده امیدوار می شوید، چون شما بهتر می توانید هر چه را که می خواهید تغییر دهید.

انشا درباره زندگی زیباست اگر
انشا درباره زندگی زیباست اگر زیبا بنگریم

انشا شماره 2 درباره زندگی زیباست اگر …

قطعا هر کسی بعد از شنیدن عبارت «زندگی زیباست اگر …» به طور و نحو متفاوتی از دیگری کلمات را برای تکمیل معنا پشت هم قطار کند و نظرش با دیگری مختلف باشد. اما به نظر من، نظر هر کسی به تعریف و درک او از زندگی وابسته است.

در نگاه من زندگی مانند یک مسیر است، یک مسیر طولانی یک طرفه که گاهی پست میشه و گاهی بلند؛ گاهی اینقدر فرح بخش که در پوست خودت نمی گنجی و گاهی انقدر سخت که دلت می خواهد قید همه چیز رو بزنی ….

زندگی زیباست اگر از مسیر لذت ببریم و تنها نباشیم

درسته؛ دقیقا مثل یک مسیر طولانی که با یک یار و رفیق کوتاه تر و لذت بخش تر خواهد بود زندگی زیباست به شرطی که دوستی خالص و پاک داشته باشی که مایه دلگرمی و آرامش باشد؛ در مشکلات و سختی کنار، هم فکر و یاری رسان باشد و هرگز از مسیر غافل نشیم و همواره از تک تک لحظات و تلخی و شیرینی های اون استفاده کنیم.

امیدوارم در طول عمر در هر کجای این مسیر لامتناهی که ایستادید چه پست و چه بلند از اون لذت ببرید و پشت تون گرم به رفاقت باشه.

 

انشا درباره زندگی زیباست اگر
انشا درباره زندگی زیباست اگر

انشا شماره 3 با موضوع زندگی زیبا بود اگر …

میتوانستم زندگی کنم نه این که در زندانی باشم که فقط باید کار کنم و کار . بتوانم هر روز شکفتن دوباره غنچه را جاری شدن رود را بالا امدن خورشید را سوزش رنگین باد را آبی آسمان را سپیدی ابر را و دوستانم را و لبخند پدر و مادرم راببینم.
دوست دارم صبح ها که سر از بستر خود بر می دارم بوی خوب یاس را ورقص نسیم را ببینم. ولی …ولی چه میشد که همه و همه میتوانستند به راحتی من فکر کنند نه به فکر لقمه شبشان نه به صورت فرزندشان که چگونه به انان می نگرد نه به …. اگر می شد که همگان آسوده باشند چه می شد. آنگاه زندگی زیبا بود آنگاه رقص لاله در لاله زار پیدا بود و صدای بلبل در باغ باز گل را نوازش میکرد.
زندگی زیبا بود اگر زمان باز میگشت به عقب و باز میگشتم به دوران کودکی ام دوباره صدای خنده من و دوستانم در کوچه باغ ها می پیچید و من را شاد میکرد . به دنبال پروانه ها می دویدیم ولی هیچگاه انان را نمی گرفتیم. نه حال که روزی در صلح و روزی در قهر سپری می کنیم.
و زندگی در نهایت برایم زیبا تر میشود اگر دوست دارانم بر سر قبرم بیایند و بگویند :
دوست خوب و عزیز من سفید پوشیده
تو رخت خواب تنگ و تاریکش خوابیده
دوست قشنگم چشماتو واکن
وقتی من مردم تو هم لالا کن

انشا شماره 4 زندگی زیباست اگر…

انشا درباره زندگی زیباست (زندگی زیبا آن را به زیبایی رنگ کنیم)
انشا درباره زندگی زیباست (زندگی زیبا آن را به زیبایی رنگ کنیم)

زندگی زیباست اگر نگاهمان نیز زیبا باشد. بعضی وقت ها ممکن است مشکلات و اتفاق های روزمره باعث شود که زیبایی های اطرافمان را فراموش کنیم اما باید با یادآوری نکات مثبت زندگی به خودمان دوباره انگیزه بگیریم. بعضی وقت ها این خود ما انسان ها هستیم که زندگی را برای خودمان سخت می کنیم. مثلا به جای اینکه از لحظه هایی که در آن حضور داریم لذت ببریم دائما اعتراض می کنیم و همش در حال قر زدن می باشیم. ما فقط یکبار حق استفاده از این دنیا را داریم پس چه بهتر که از آن به شادی استفاده کنیم و مسیر نشاط و شادابی را انتخاب کنیم.

زندگی زیبا است اگر بتوانم به تک تک هدف هایی که در ذهنم دارم برسم، مادر و پدرم را خوشحال کنم و اینکه فرد مفیدی برای اطرافیان و جامعه باشم. چه خوب است که ما انسان ها گذشت داشته باشیم و کینه ها را از دل خود بیرون بریزیم زیرا اینطور چیزها باعث می شود عمر انسان کوتاه تر شده و هر لحظه آرزوی شکست برای دیگران را داشته باشد. خیلی خوب است اگر برای هم دوستی خالص و پاک باشیم.

زندگی زیباست اگر توانم باشد که یک دل را از شکستن باز دارم، به بیهودگی زندگی نخواهم کرد
اگر یارای آن داشته باشم که یک تن را از رنج برهانم یا دردی را تسکین بخشم یا انسانی تنها را یاری کنم که دیگر بار بسوی شادی باز گردد به عبث زندگی نخواهم کرد!

زندگی زیباست اگر جای دانه هایت را که روزی کاشته ای فراموش کردی، باران روزی به تو خواهد گفت کجا کاشته ای “پس نیکی را بکار، بالای هر زمینی… و زیر هر آسمانی…. برای هر کسی… “ تو نمیدانی کی و کجا آن را خواهی یافت!! که کار نیک هر جا که کاشته شود به بار می نشیند، اثر زیبا باقی می ماند، حتی اگر روزی صاحب اثر دیگر حضور نداشته باشد.

از نظر شما این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 22

برای این مطلب امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا