آموزش انشاء نویسیمجموعه انشاء ها

انشا درباره 22 بهمن و دهه فجر | انشا زیبا و جدید 22 بهمن

فال حافظ
4.2
(20)

با توجه به نزدیک بودن ایام دهه فجر و درخواست های شما عزیزان در این مقاله از مجله مگونیک با مجموعه ای از زیبا ترین و جدیدترین انشا ها با موضوع 22 بهمن و دهه فجر در کنار و همراه شما هستیم.

همانطور که می دانیم بیست و دوم بهمن ماه برای ما ایرانی ها روز بسیار مهم و ارزشمندی است. در این روز بزرگ مردم ایران توانستند از دست جور و ستم نظام شاهنشاهی خلاص شوند و به پیروزی برسند؛ به همین دلیل انشا در مورد ۲۲ بهمن و دهه فجر یکی از موضوعات محبوبی هست که بیشتر در ایام دهه فجر مورد توجه قرار می‌گیره تا به توانیم به این بهانه به بیان و مرور خاطرات دلاوری هایی که بسیاری از بزرگ مردان در کنار رهبر کبیر انقلاب برای پیروزی حق بر باطل کردند بپردازیم و یاد و نام آنها را در دل هایمان مجددا زنده کنیم.

با ما همراه باشید.

انشا ادبی در مورد 22 بهمن و دهه فجر

این روزها در تاریخ سرزمین سر بلندمان همیشه ماندگار است، روزهایی که مردم دست به دست هم دادند و با هدایت و رهبری حضرت آیت الله خمینی (ره) سرنوشت جدیدی را برای خود رقم زدند.

مردمی که دیگر از ظلم و ستم به ستوه آمده بودند و خواستار دولت و حکومتی جمهوری و اسلامی بودند تا بر پایه ی آن بتوانند قوانین اسلام را پیاده کنند و عدل و عدالت را در جامعه به اجرا در آورند.

در همان روزها بود که کسی از مرگ نمی ترسید و با آغوش باز به سوی مرگ پر می کشید و با خون خود می خواست تا مردمی که می مانند در آزادی و دور از ستم زندگی کنند.

مردم دیگر رژیم وابسته و طاغوتی را نمی خواستند و با هر فریاد خود این را به گوش حکومت و جهانیان می رساندند، در این میان رهبری فرزانه هدایت گر و روشنی بخش مسیری بود که مردم خواهان آن بودند.

 

با هر شعار و هر قطره ی خونی که ریخته می شد کاخ شاهی محمد رضا شاه پهلوی به لرزه در می آمد و ترس بر ساکنانش مستولی می گشت، به همین خاطر بود که آن ها از ترس گریختند.

آن ها دیگر در بین مردم جایی نداشتند پس از ترس جانشان فرار را بر ماندن ترجیح دادند و کشور به دست مردم افتاد.

در این میان امام خمینی (ره) هوشمندانه مردم را راهنمایی می کرد تا در مسیر درستی قدم بگذارند و انتخاب درستی کنند، او با تمام مقاومت های حکومت بختیار به ایران بازگشت تا در کنار ملت خود باشد.

در ماه بهمن بود که ملت و رهبر کنار هم به پیروزی رسیدند و به خواسته ی دیرینه ی خود رسیدند.

انشا درباره 22 بهمن و دهه فجر

از 12 بهمن تا 22 بهمن را دهه ی فجر می نامند که هیچ گاه از یاد ایران و ایرانی نمی رود و قسمت عظیمی از تاریخ را در بر گرفته است. این تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی است که آن را امام عزیزمان، خمینی (ره) رهبری کرد و با تمام قوا جهت به انجام رساندن آرمان های مردم این فعالیت را آغاز کرد.

این انقلاب بر اساس بینش توحیدی بوده و حتی از عاشورای حسینی نیز الهام گرفته شده است که با وجود تعداد و نیروی کم باعث شدند حق بتواند باطل را شکست دهد و استقلال امروز را مدیون انقلاب اسلامی هستیم.

در این دهه بهترین زمان برای یاد آوری آرمان ها و ارزش هایی است که حتی بسیاری از ایرانیان جان خود را برای دستیابی به آن از دست دادند. دیو چو بیرون رود فرشته در آید شعار آن زمان بود. زمانی امام آمد، شاه فرار کرد و با خودش تمامی سیاهی ها و پلیدی ها را برد. مردم جهت استقبال از امام خمینی (ره) روی خیابان ها را گل نهادند و سراسر خیابان پر شد از لاله های بسیار زیبا.

با بازگشت امام به ایران آزادی به ایران راه یافت و ایرانیان مجدد استقلال خود را یافتند و همگان موسس و بانی انقلاب اسلامی را امام خمینی (ره)  می دادند. بسیاری از افراد که امیدی به پیروزی انقلاب اسلامی نداشته اند پیروزی را مانند معجزه ای می دانند که به دست امام خمینی (ره) به انجام رسید. تمام مستضعفان و مطلومان امیدشان را به دستان او سپرده بودند.

از آن سال تا به امروز هر ساله 12 بهمن تا 22 بهمن ماه را دهه ی فجر می گویند و به مبارکی این پیروزی آن را جشن می گیرند و با افتخار و غرور از آن حرف می زنند. 

نکته ی قابل توجه این است که بسیاری از افراد جوامع دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی ایران امید گرفتند و اقداماتی را علیه ظالمان و استعمارگران انجام دادند. انقلاب ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان تاثیرات عظیمی داشت و باعث شد مسلمان و غیر مسلمان از حق خود دفاع کنند و دیگر زیر بار طلم و ستم نروند.

اغلب مردم معتقدند مهم ترین دلیلی که باعث شد ایرانیان در برابر شاهنشاهیان پیروز شوند نیتشان بود که قیام برای خدا بود که برای کسانی که هیچ شناخت و معرفتی نسبت به این موضوع ندارند معنایی ندارد.

امام خمینی (ره) قبل از انقلاب بیرونی دل های مردم را تحت تاثیر قرار داده بود  و در دل آن ها انقلابی بر پا کرده بود. انقلاب اسلامی ایران، مقاومت در برابر هر آنچه ضد ارزش است از جمله ظلم، ستم، جور و … می باشد که مردم ایران آن را از گذشته به ارث برده اند باید از این میزاث به خوبی نگه دارند.

نتیجه گیری

هر ساله ایرانیان با افتخار پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می گیرند و استقلال و آرامش امروز را مدیون انقلاب اسلامی می دانند. در پایان به ضرب المثلی اشاره می کنم دیو چو بیرون رود فرشته در آید یا پایان شب سیه سپید است. هیچ وقت نباید امید خود را از دست دهیم و تن به هر ذلتی دهیم.

انشا با موضوع 22 بهمن

وقتی بزرگ تر ها در مورد سال های انقلاب صحبت میکنند ، حس و حال عجیبی دارند ، از بیان شور و حرارت جوانان ، همبستگی مردم ، اتحاد نیروی های نظامی و ارتش ، شهادت و شکنجه های رهبران انقلاب و حتی وضعیت زندگی عادی مردم در کوچه و خیابان خاطرات زیادی دارند که وقتی برای ما تعریف میکنند حس میکنی آنها در یک جهان افسانه ای عجیب و غریب زندگی کرده اند . تجربیاتشان اگر چه جالب و شگفت آور است اما برای ما ملموس نیست .

نمیتوانیم درک کنیم که چطور همه آدم ها با هر عقیده و مرامی در کنار هم بودند. به هم کمک میکردند ، به هم پناه میدادند و یک صدا در برابر ظلم و استبداد شاهنشاهی ایستاده بودند. از این که بدون ترس از مرگ و شکنجه هر روز به خیابان ها می آمده اند و با تنها سلاحی که داشته اند یعنی جانشان خواستار اصلاح و تغییر زندگی شان بوده اند.

من فکر میکنم تنها چیزی که میتواند همه آدم های یک کشور را در کنار هم این اینطور متحد کند سلاح ایمان است . ایمان حقیقی که ما این روزها کمتر پیدا میکنیم، در آن روزگار انسان ها را به هم نزدیک کرده بود. طوری که هر طور که میتوانسته اند با کمترین امکانات به هم کمک میکردند تا هدف نهایی شان تحقق پیدا کند.

امروز گاهی باشنیدن خاطرات بزرگتر ها ، پدر ، مادر و حتی پدربزرگ و مادربزرگ آرزو میکنم کاش در آن روزگار زیسته بودم و طعم تلاش همگانی در جهت یک هدف والا را به جای زندگی در دنیایی که همه به فکر منافع خود هستند را تجربه میکردم . جنگیدن برای کشور،دین، عقیده و آزادی میتواند به زندگی رنگی خدایی بدهد … چیزی که این روزها جای خود را به جنگیندن برای منفعت ، رفاه شخصی، مال اندوزی و پایمال کردن حقوق دیگران داده است.

راستش با این که بزرگتر ها همیشه به ما میگویند که باید خدا را شکر کنیم که در رفاه و آسایش زندگی میکنیم و این که دیگر خبری از شلیک تیر و تفنگ و شکنجه نیست ، اما من بدون این که هیچ درک دقیقی از دهه فجر سال ۵۷ داشته باشم ، آرزو میکنم یکی از جوانان و نوجوانانی بودم که تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ در صف های به هم پیوسته برای آزادی حقیقی میجنگیدم. یا در ۱۲ بهمن ۵۷ از شوق برگشتن رهبر انقلاب اشک میریختم…

شاید ایرانی که امروز در آن زندگی میکنیم ، دنیای ایده آلی نباشد که جوانان سال ۵۷ برای آن جان داده اند . اما من ایمان دارم ما در دامنه مسیری سخت و پر پیچ و خم هستیم که گذشتگانمان با نثار خون خود آغاز کرده اند و شادی فرزندان ما بر فراز قله های آن پرچم افتخار و آزادی و ایمان را به اهتزاز در آورند. ان شاء الله.

انشا 22 بهمن و دهه ی فجر

انشا درباره دهه فجر و پیروزی انقلاب

انشا درباره 22 بهمن

دوازده تا بیست و دو بهمن ۱۳۵۷ دهه فجر انقلاب اسلامی و روزهای سرنوشت ساز ملت به پاخاسته ایران است. بازگشت افتخارآمیز امام خمینی به ایران اسلامی و اعلام تشکیل دولت موقت با خود نتایج مثبتی از جمله پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار و شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگانهای نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را همراه داشت .

هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبود های زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد. همچنین در سازمان‌ها و ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش‌ها می‌شود. صدا و سیمای ایران نیز غالباً به پخش نماهنگ‌ ها و تصاویر مربوط به روزهای مبارزات و تظاهرات می‌پردازد. همچنین جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

در مدارس نیز دانش آموزان کلاس‌های درس را با نوارهای رنگی، پرچم و عکس های زیبا از روزهای انقلاب اسلامی تزئین می‌کنند. در روز دوازده بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی به ایران، در حدود ساعت نه و سی دقیقه نواخته می‌شود. در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد، در حدود ساعت نه و سی دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن ماه هواپیمای حامل امام خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. امام خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه هفده که مدفن شهدای انقلاب بود، شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.

در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده‌است، راهپیمایی حامیان حکومت ایران در شهرهای مختلف ایران با شکوه هرچه تمام تر برگزار می‌شود.

*دهه فجر بر همه ی ایرانیان مبارک باد*

انشا زیبا درباره 22 بهمن و دهه فجر

دهه فجر انقلاب اسلامی، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت ، دهه فجر انقلاب آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید.

در روز ۴ بهمن ۱۳۵۷ چهارشنبه رژیم مزدور شاه برای جلوگیری از حضور امام خمینی در بین مردم ایران ارتش فرودگاه مهرآباد را به اشغال درآورد و در ۵ بهمن ۱۳۵۷ دولت بختیار ۳ روز فرودگاههای کشور را بست. اما در روز ۹ بهمن ۱۳۵۷ فرودگاه برای ورود امام خمینی بازگشایی شد و در پی اعتصابات و تظاهرات و راه پیمایی مردم که خواستار بازگشایی فرودگاه مهرآباد بودند. دولت بختیار فرودگاه مهرآباد را از اشغال نظامی خارج کرد.

در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه حضرت امام خمینی پس از پانزده سال تبعید پای بر خاک ایران گذاشتند. فرمانداری نظامی بر اثر فشار مردم راه پیمایی و تظاهرات را برای ۳ روز آزاد اعلام کرد. در روز ۲۱ بهمن دولت بختیار زمان حکومت نظامی را افزایش داده و حکومت نظامی را از ساعت ۴ بعدازظهر اعلام نمود ولی حضرت امام خمینی دستور شکستن زمان حکومت نظامی و حضور مردم در خیابانها را صادر نمودند. در تهران و شهرستانها بین سربازان گارد و مردم مسلح درگیریهای بسیار شدید رخ داد. روز سرنوشت فرارسید و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد.

در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه بین مردم و سربازان طرفدار رژیم پهلوی گردیده است و سرانجام با تسلیم تمامی نیروهای نظامی و پیروزی مردم مسلمان ایران رژیم ستمشاهی پس از ۵۷ سال ظلم و ستم متلاشی گردید. مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر رسید و با سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید.

انشاهای ساده و ادبی در مورد 22 بهمن، روزهای دهه فجر و پیروزی جمهوری اسلامی ایران
انشاهای ساده و ادبی در مورد 22 بهمن، روزهای دهه فجر و پیروزی جمهوری اسلامی ایران

از اینکه تا پایان همراه ما بودید ممنونیم، امیدواریم که براتون کاربردی و مفید بوده باشه. این مطلب به مرور با توجه کامنت و نظرات شما اپدیت خواهد شد پس اگر حرفی سخنی هست می تونید اونجا بهمون بگید ما هم قول می دیم که همه رو بخونیم و حد الامکان لحاظ کنیم.

برای مشاهده انشاهای بیشتر با موضوعات دیگه هم می تونید به مجموعه انشا های ما سر بزنید یا موضوع انشا مورد نظرتون +مگونیک رو در گوگل سرچ کنید. منتظرتون هستیم (:

از نظر شما این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 20

برای این مطلب امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا