سبک زندگیسرگرمی

بهترین و پرطرفدار ترین رمان های ایرانی 1401

فال حافظ
5
(11)

سلام به این مقاله از مجله مگونیک خوش اومدید؛ خوش حالم که امروز هم در کنار شما هستیم. در این مقاله با فهرست پرفروش ترین، بهترین و محبوب ترین رمان های ایرانی با شما همراه هستیم امیدوارم که دوسشون داشته باشید و در کل این مقاله براتون کاربردی باشه. اگر شما هم منتظرید تا لیست این رمان های پرطرفدار ایرانی رو ببینید پس با ما همراه باشید تا بعد از یک مقدمه کوتاه بهترین رمان های ایرانی رو به شما معرفی کنیم.

این رمان های بر چه اساسی انتخاب شده‌اند؟؟

شاید در برای شما هم این سوال پیش بیاد یا براتون جالب باشه تا بدونید این رمان ها بر چه اساس و معیاری انتخاب شدن؟؟

ما به درخواست شما کاربران و همراهان مجله الکترونیک مگونیک پر فروش ترین و محبوب ترین کتاب ها پنج دهه گذشته را در آوردیم و طی یک نظرسنجی از علاقه مندان حوزه کتاب و فعالان فضای مجازی برترین رمان ها را از نظر کاربران را در لیست قرار دادیم.

این مطلب همواره درحال باز نگری و به روزرسانی است.

سمفونی مردگان

بهترین و پرطرفدار ترین رمان های ایرانی - سمفونی مردگان
1.سمفونی مردگان از عباس معروفی (فهرست برترین و پرطرفدارترین رمان های ایرانی)

سمفونی مردگان یک زمان بسیار معروف و ستوده شده از عباس معروفی یکی از پر مخاطب ترین نویسندگان معاصر ایران هستش.

از این رمان چیزی حدود نیم میلیون نسخه به فروش رفته و به زبان های آلمانی، انگلیسی، ترکی استانبولی، ترکی آذری و کُردی ترجمه شده؛ علاوه بر این ها این رمان سمفونی مردگان برنده جایزه سال ۲۰۰۱ از بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سورکامپ شده‌.

سمفونی مردگان کتابی بسیار تراژدیک اما بسیار زیبا و عالی هست که برای همیشه در ذهن خواننده باقی خواهد ماند این کتاب داستان خانواده‌ای رو بیان می کنه که در زمان جنگ جهانی دوم، در اردبیل زندگی می کنن. این خانواده‌ نمادی از یک جامعه است که خفقان در آن موج می‌زند و به ندرت روشن فکری در آن پیدا می‌شود.

نوع روایت معروفی در سمفونی مردگان منحصر به فرد است. راوی داستان چندین بار عوض می شود و هر بار داستان از دید یک شخص متفاوت بیان می شود و خواننده احساس و افکار دو نفر را درک می‌کند. در هنگام خواندن متن کتاب سمفونی مردگان مدام شاهد تغییرات زمانی و مکانی و بازگشت به گذشته در زمان حال هستیم، شاهد عوض شدن مکان هستیم و مدام فضا عوض می شود و…

مدیر مدرسه

مدیر مدرسه از جلال آل احمد (فهرست برترین و پرطرفدارترین رمان های ایرانی)
2. مدیر مدرسه از جلال آل احمد (فهرست برترین و پرطرفدارترین رمان های ایرانی)

اگر شما اهل کتاب و مطالعه باشید یا حداقل سر زنگ های ادبیات حواستون جمع بوده باشه حتما جلال آل احمد رو می شناسید یا اسمش رو شنیدید و احتمالا داستان ها یا متن هایی رو هم از این نویسنده قدرتمند و متبحر خوندید.

جلال آل احمد رمان مدیر مدرسه رو در سال 1337 به چاپ رسوند. داستان این کتاب درباره معلمی هست که از کارش خسته شده با رشوه دادن به مسئول کارگزینی و به خیال و طمع زحمت کمتر و حقوق بیشتر مدیر مدرسه ای با یک ناظم، حدود دویست و پنجاه شاگرد و هفت معلّم در یک منطقه کوهپایه ای می شه که در ادامه به چالش هایی بر می خوره.

داستان در رمان مدیر مدرسه بسیار منسجم و همراه با شخصیت پردازی های بسیار دقیق و زیبا است که باعث میشه شما از خوندن این داستان خسته نشید و لذت ببرید؛ همزمان آل احمد در این نوشته به نقد نظام آموزشی ایران پیش از انقلاب نیز می پردازه.

چشم هایش

رمان عاشقانه چشم هایش از بزرگ علوی (فهرست برترین و پرطرفدارترین رمان های ایرانی)
۳. رمان عاشقانه چشم هایش از بزرگ علوی (فهرست برترین و پرطرفدارترین رمان های ایرانی)

اگر بخواهیم برترین رمان های عاشقانه ایرانی را معرفی کنیم قطعا یکی از این رمان ها رمان زیبای بزرگ علوی با عنوان “چشم هایش” خواهد بود؛ این رمان برای اولین بار در سال ۱۳۳۱ منتشر شد و مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت.

از نظر شما این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 11

برای این مطلب امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا